Czas najwyższy zaczynać nowy warsztat. Długo się z nim czaiłem ale Olek mnie zmobilizował

. Do pudełka dokupiłem:
- wnętrze AFV Club
- gąsienice Friulmodel
- blachy Voyagera
- blachy do wnętrza Aber
- silnik żywiczny Verlindena
- zimmerit Atak
- amunicja Armo
- liny Eureki XXL
- szekle RB model
Mam nadzieje że uda mi się to wszystko wsadzić do jednego modelu.
Jedyne poprawki jakie musiałem wykonać jak na razie to mocowanie przednich szekli, producent wykonał mocowania wcześniejsze też poprawne ale nie w pojeździe który mam zamiar wykonać.
Zimmerit Ataku jest świetny, idealnie pasuje do kadłuba i dobrze wygląda. Konkretne dłubanie zaczynam od tylnej płyty. Uruchamiam wszystkie zawiasy tak aby było widać silnik. Był bym bardzo wdzięczny za fotkę, schemat wewnętrznej strony włazu płyty nadsilnikowej.
Fajnie, że zdecydowałeś się w końcu na pokazanie tego potworka.
Tak podpatruję, jak wkleiłeś sprzęgła i skrzynię biegów, w zasadzie instrukcja nie precyzuje położenia i nie bardzo wiem jak mam moją upchnąć.
Olku ja to zrobiłem na logikę:-P. Starałem się zamontować w osi z przyszłymi kołami napędowym tylko że wtedy nie da się zamontować górnej płyty kadłuba więc trochę ja obrobiłem czego i tak nie widać nawet na tym etapie.
Oooooo!!!! Pięknie Kamil!! Dawno temu gadaliśmy o tym, że założysz ten warsztat i w końcu jest. :) Dobry start.

Jak na razie prezentuje się interesująco! Miło, że składasz znów coś z czarnym krzyżem

Wypas!
Będę śledził uważnie.
no nareszcie Kamil

ładnie sobie poczyniasz z dodatkami-ja mam narazie tylko model a dodatki będę zbierał przez najbliższy rok....
to zasiadam i obserwuję równie bacznie jak warsztat kolegi Olka

pozdr Sławek
Na pocieszenie pozostaje mi fakt że pierwszy robiłem z podobnych zestawów. Zobaczym co działo się będzie.
Model zapowiada się wypaśnie :) Masz sporo dodatków...
Dobrze to wygląda

Co do haków, nie żebym próbował usprawiedliwić AFV, ale może to zdjęcie trochę wyjaśni:
![[Obrazek: sturmtiger_07.jpg]](http://panzerwaffe.pl/krzemek/sturmtiger/sturmtiger_07.jpg)
Ja w moim muszę kratę wyczyścić z mocowań, tak dla odmiany.
Mam jeszcze jedno zdjęcie, które lepiej pokazuje brak haków na kratach, ale piszę z pracy i nie mam narzędzi żeby je wstawić, a w necie nie mogę go namierzyć. Wrzucę jak wrócę do domu. No chyba, że kroś ma Frontową Ilustrację dotyczącą tego pojazdu, strona 18, zdjęcie nr 25. Pięknie widać tam brak haków.
Olku tylko pojawia się pytanie czy wszystkie tak miały? Meczyłem się żeby je zrobić więc chyba zostaną, no chyba że faktycznie wszystkie sztuki były z nich ogołocone.
Nie mam bladego pojęcia, czy to była reguła, czy wyjątek na tym pjeździe. Egzemplarz, który ja robię to chyba jedyny, który ma zdjęcia płyty nadsilnikowej, przynajmniej ja nie kojarzę innych zdjęć.
Można sprawdzić jeszcze muzealnika z Kubinki i chyba Munster, tylko z muzealnikami to wiadomo jak jest.
Edit:
Sprzęt z Kubinki ma haki.
Myślę, że spokojnie możesz zostawić na swoim, szkoda byłoby wyrzucić.
Inna sprawa, że AFV dało ciała, to modelarz powinien decydować o tym czy wklejać, miejsce w ramkach jest żeby odlać elementy.
I jeszcze nasówa mi się taka rzecz, AFV opiera ten model o ramki Tygrysa, ramka z płytą nadsilnikową w Sturmtigerze jest inna niż w Tygrysie, czy przy Tygrysie też brakuje haków ? A może przy tworzeniu ramki dla Sturmtigera po prostu to przeoczyli ?
Edit2:
Kamil, nie żebym chciał Cie zezłościć, ale:
- hak na pokrywę silnika to część A31
- hak na kraty to części B14 wg instrukcji tygrysa (ramki z zawieszeniem)
Sprawdź czy w ramkach z zawieszeniem masz części B14 jeśli tak, to masz zaginione haki

Dzięki Olku za pomoc. Zatem haki zostają, przeszukiwałem ramki i nie widziałem tych elementów możliwe że przeoczylem. Trudno już zrobiłem:-P