Forum miłośników modelarstwa - PancernyKlin.pl

Pełna wersja: Jagdpanther 1/35 Dragon
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Witam wszystkich serdecznie!
To moj pierwszy post na Waszym forum. Rozpoczalem budowe Jagdpanthery z zestawu Dragona 6393 i chyba nie byl to najlepszy pomysl tymbardziej ze planuje wykonac ten pojazd.

[Obrazek: jagdpanter.jpg]

[Obrazek: jagdpantherMNH2.jpg]
Zdjecia pochodza z sieci i to w dodatku z jakiegos filmu ktory bardzo chcialbym zobaczyc.
Zestaw uzupelnie o kilka dodatkow.
[Obrazek: 010.jpg]
Jesli dojdziemy do wniosku ze to dzialo samobiezne mialo uklad chlodzenia przeniesiony z Panthery G to zaczne dlubac przy zestawie Tamiya. Niebawem postaram sie wstawic najwazniejsza fotografie tej maszyny.
Oto co udalo mi sie do tej pory zrobic:

[Obrazek: 004-1.jpg]

Jak widzicie wymienilem tez kola napinajace ale po obejrzeniu zdjec 100 razy mam watpliwosci.

[Obrazek: 005.jpg]

Ucialem w odpowiednim miejscu oski i wcisnalem na nie od wewnetrznej strony wanny plastikowe tulejki ktore zabezpieczylem odrobina kleju.
Tylko pierwsze i ostatnie wahacze kol jezdnych zostaly przyklejone.
W przedniej czesci wanny kadluba wkleilem profil firmy Evergreen poniewaz sciany boczne byly mocno zapadniete do wewnatrz. Podobny problem mialem na plycie czolowej pancerza ktora byla koszmarnie wygieta. Zakleilem przy okazji drugi peryskop obserwacyjny kierowcy a wlasciwie miejsce po nim. Unikne przez to klopotow podczas szlifowania tego miejsca od strony zewnetrznej. Jest tam nieladny slad po formie.

[Obrazek: 006.jpg]

Omawiany pojazd posiadal oslony antyodlamkowe podobne do tych:

[Obrazek: luefterschutz_001.jpg]

Ta ilustracja pochodzi ze strony www.panther1944.de
Pozwolilem sobie wykonac taki o to rysunek.

[Obrazek: 009.jpg]

Wiem ze nie mowi on zbyt wiele ale jak juz wstawie trzecia fotke naszego Jp to wszystko sie wyjasni.
A-Tylna podpora przedniej oslony
B- przednia podpora tej samej oslony widziana od strony tylnej sciany budy
C-rzut boczny tylnej oslony
D- tak widzialem ten uklad wczesniej(zle)
Dreczy mnie kilka pytan jak np. czy ten Jp mial podwyzszona oslone lewego wentylatora(mam watpliwosci) i jak byly mocowane tylne oslony na krawedzi kadluba bo ich przednie sruby wypadaja na rusztach. Lufa wydaje sie byc w kolorze ciemno szarym. Po wymianie?
Wszelkie komentarze, sugestie i pomoc mile widziane.

Pozdrawiam!
Kuba



My również witamy serdecznie. Nie ma co gadać, piękne wejście masz.

Lufę zdecydowanie obstawiam szarą.
Cytat:Rozpoczalem budowe Jagdpanthery z zestawu Dragona 6393 i chyba nie byl to najlepszy pomysl
Ciekawe spostrzeżenie. Dlaczego tak sądzisz? Ja też mam w planach finalną Jagdpanterę, ale mam do tego celu zarezerwowany tamiyowski model.
Przy okazji - czy Twoim zdaniem zestaw Dragona ma właściwe jarzmo dla finalnej Jagdpantery (bo właśnie odbyłem na ten temat rozmowę z kolegą Panzerknackerem)?
Koło napinające Friula? Jeśli nie będziesz go chciał, to z chęcią go przejmę...
Cytat:Omawiany pojazd posiadal oslony odlamkowe podobne do tych
Skąd to wiadomo?
Przy okazji te osłony robi już jakaś firma (tylko nie pamiętam która - ale stawiam na Griffona).

Dzieki Tomasz! Ciesze sie ze sie podoba.

Witam Bartek.
Na finalna wersje zestaw Dragona raczej sie nie nadaje ale omawiany wyzej pojazd wedlug mnie nie posiada ukladu chlodzenia zapozyczonego z Panthery G i nie posiada podwyzszonej oslony lewego wentylatora. Moge jedynie to wywnioskowac z tej fotografi ktorej jeszcze nie wkleilem ale to zrobie wieczorem. Jak pisalem wczesniej moge uzyc zestawu Tamiya. Ten Jp na pewno mial tlumiki plomieni z dodatkowymi kolankami, dodatkowe oslony nad wlotami i wylotami powietrza i duze odbojnice umieszczone blizej pokrywek na klapie nadsilnikowej.
Oslony antyodlamkowe ten Jp posiadal ale innego typu niz te ktore oferuje firma Griffon. Postanowilem wykonac je od podstaw. Roznice w podporach mozesz zobaczyc na rysunku ktory wykonalem. Co do jarzma armaty to musze je porownac. Chcialbym zaznaczyc ze ekspertem nie jestem ale moze wspolnie cos uradzimy.
Pozdrawiam!
Witaj. Niezłe przygotowanie do tematu. Dobry model z wieloma dodatkami. Pewnie bedzie co pooglądać.
Witam!
Musze przyznac ze to Jan Jędryka na Modelwork zmobilizowal mnie do takiego podejscia do tematu.

Przepraszam za brak polskiej czcionki.Sad
Czesc!
Mam nadzieje ze ta fotografia wyjasni wiecej.

[Obrazek: jaga.jpg]

Fotka pochodzi z panzer-archiv.de
Wstawiam jeszcze dwie fotki tego samego Jp.
Zdjecia pochodza z tej samej strony.

[Obrazek: JP4.jpg]

[Obrazek: JP5.jpg]

Lufa na ostatniej wyglada jednak inaczej.

Pozdrawiam!
Piękne fotki!
No, teraz to już wiemy, że jednak ta lufa chyba nie była szara...
A co ci z tym późnym kołem nie pasuje? Ma wszystkie inne atrybuty finalnej wersji, to i koło też musi być najpóźniejsze.
Hej!
No wlasnie wszystkich atrybutow finalnej wersji nie posiada, chociazby jarzmo karabinu jest starszego typu.( tez nie zwrocilem wczesniej na to uwagi). Teraz jestem juz bardziej przekonany, ze lewa podniesiona oslone wentylatora tam jednak widac i prawa jest tez mniejsza. Wykonalem na szybko prototyp tych oslon z tego co mialem pod reka i okazalo sie ze, starszy wariant oson went. nie wchodzi w gre poniewaz tylna oslona jest za blisko tylnej podpory przedniego dopancerzenia(to właśnie przez wiekszy wentylator). Przez to zaslania ja bardziej niz ta na fotografi. Wczesniej dreczylo mnie to dlaczego tylne "skrzynki" maja az taki zapas. Siegaja do krawedzi tylnej plyty kadluba. Co do kolek to masz racje, logiczne bedzie ich uzycie. A propos fotek to niesamowite jest jak omawiany pojazd skrajnie inaczej wyglada na kazdej.
Film juz widzialem. Mozna go sobie obejrzec tu:http://www.panther1944.de/community/viewtopic.php?f=12&t=1828
Nasz bohater pojawia sie tam tylko na kilka sekund.Dodgy

Pozdrawiam!
Kuba
Te zdjęcia z pierwszego postu to oryginalny kolor, czy kolorowana cz-b? Bo ktoś się przejechał z tą lufą w drugim wypadku.
Czesc!
Ten filmik raczej nie byl kolorowany. Zobacz jak w ciagu trzech sekund zmienia sie kolor na tej Jadze. Bylem przekonany ze lufa jest szara. Zostalismy perfidnie oszukani Tongue W tej chwili mam jednak wiekszy dylemat. Okazuje sie ze najprawdopodobniej ten konkretny pojazd nie mial zmienianego ukladu chlodzenia co znaczy ze musze go jednak wydlubac z zestawu Dragona. Sprawa sie jednak komplikuje poniewaz oslony wentylatorow sa juz mniejsze. Dziwna konfiguracja i jakze bolesna dla modelarza. Teraz przydalby sie Marcin Szelenbaum do pomocy bo nie za bardzo wiem jak to wszystko "poupychac", sa tam w koncu roznice wymiarowe. Napisze cos konkretnego po konsultacji.
Cytat:Okazuje sie ze najprawdopodobniej
Skąd to wiadomo? Znaleźli się świadkowie? Przesadzasz... Wink
Rób finalną wersje i tyle!
I tak jak już skończysz model, to się okaże, że coś jest nie tak - przynajmniej ja tak często mam...
Nie wiesz jak bardzo bym chcial sobie tak wlasnie pojsc na skroty, ale jak mam robic te przeklete oslony to chce zeby wszystko bylo na tip top.
Pozwole sobie zacytowac tekst Jana Jędryki:

"W przypadku "823" mamy do czynienia z czymś, co z grubsza jest wprawdzie podobne do finalnej produkcji MNH określanej obecnie jako Jp. G2, ale nie można automatycznie przyjąć, że to to samo. Rzadkie zdjęcia podobnych temu pojazdowi nie odpowiadają na podstawowe pytania związane z najpóźniejszymi zmianami konfiguracyjnymi, głównie tylnej części, zachodzącymi podobno od grudnia 44. Toteż i tu nie można stwierdzić, czy na pewno pojazd miał podwyższoną obudowę lewego wentylatora i zmieniony zestaw wlotów do chłodzenia (przejęty z Panther G). Co do mnie, a próbuję to rozgryzać już długo, to raczej typuję inną mieszankę elementów nad silnikiem, niż na finalnych Jp. z MNH. Ale zbyt subtelne szczegóły wpływają na takie wnioski, więc nic pewnego nie stwierdzę, a tylko zaznaczam, że coś może jest na rzeczy"

i jeszcze na temat oslon

"Według moich spostrzeżeń są dwa rodzaje zestawów - taki, jak na tym Jp. i taki, króry można napotkać na Panterach G (wyjątkowo i A). Jak na razie, wygląda to na sztywną regułę, czyli te widziane na Jp. nie występują na Panterach i odwrotnie. Przy okazji wysnułem wniosek, że dziełem fantastów mogą być osłony na przednich wlotach, bo śladu ich na żadnym zdjęciu nie widziałem, niezależnie od wariantu.
Mamy je więc nad wentylatorami oraz nad tylnymi wlotami powietrza. W obu rodzajach kompletów jest tak, że osłony nad wentylatorami dają się odcchylać na tylnym podparciu do tylu (po czym opierają się na osłonach tylnych). Tylne osłony mają dość jasną konstrukcję, bo stanowią coś w rodzaju skrzynek - trzy głowne ścianki z dodanymi na bokach poziomymi płytkami. O ile "panterowe" są w zasadzie (tak wyglądają) wykonane jako jeden gięty arkusz blachy plus te boczne dodatki, to te na naszym Jp. mają każdą ścianę odzdzielną i jest dodatkowa ciekawostka - elementy poziome są grubsze od pionowych. Można przyjąć, że występują tu grubości ok. 5 i 10 mm. Mają od panterowych większy wymiar liczony po boku, gdyż sięgają z tylu +/- do przedniej krawędzi tylnej płyty kadłuba. Te na Panterach, najwyraźniej opracowane pod kątem "grilów" z wesji G, obejmują ich wymiar z pewnym zapasem, aby się oprzeć o pancerz przed i za wlotami, te "nasze" sugerują, że ich obrys na przodzie przypada na granicy pancerza i wlotu, a obejmują całą szerokość "dziury" mieszczącej z zapasem duże osłony Panter D - A i wcześniejszych Jagdpanther. W takim razie przednie zamocowanie może wypadac na śrubach mocujących ruszty, a tylne raczej jest dorobione przy krawędzi tylnego pancerza (obie pary śrub mieszczą się wewnątrz skrzynki). Osłona nad wentylaror jest bodajże regularnym prostokątem i może mieć tę samą szerokość (wymiar w poprzek pojazdu) co tylna. Wariant panterowy ma ten wymiar nieco mniejszy, a fragment, na którym się obraca na podporze, jest jeszcze dodatkowo zwężony. Na naszym pojeździe widać, że to obrotowe zamocowanie jest na szerokim U, obejmującym cały wymiar płyty. Kłopoty w rozeznaniu detali sprawia głównie przednia podpora płyty. Jednak generalnie zdaje się, że przód i tył podparcia są związane jakimiś wspornikami z odpowiednią parą śrub mocujących odlewy okrągłych osłon zasadnicztych. Na zdjęciu widać osłonę nad wentylatorem otwartą i opartą na tylnej. osłony nad wentylatorami na Jp. też są węższe od tylnych (analogicznie do zestawu na Panterze). Miałem na myśli, że jest tu (prawdopodobnie) ten sam wymiar, co pionowych ścianek "skrzynki". Jak slusznie zuważasz, poza ten wymiar wystaje (prawdopodobnie obustronnie) górna płyta i boczne wstawki. Wystają na jakieś 3 cm i mają zaokrąglone narożniki - z grubsza promieniem o tym wymiarze.
Nie pisałem o tym, co dość dobrze widać, ale na wszelki wypadek dodam, że w odróżnieniu od rozwiązania na tym rysunku, osłona nad wentylatorem Jp. ma i z przodu podparcie na "widełkach", tylko dość o dość małym rozstawie."


Autor tekstu w prywatnej juz korespondencji pisze rowniez o tym, ze w zakladach takich jak MIAG czy MBA raczej system wlotowy powietrza nie zostal zmieniony poniewaz to bylo bardziej skomplikowane dla producenta nie montujacego czolgow. Co innego w przypadku MNH.
Warto jednak zaznaczyc ze pewne hipotezy sa dalekie od ostatecznego zweryfikowania.

No i co tu robic Huh
Pozdrawiam
Kuba
Stron: 1 2 3 4 5 6 7