Forum miłośników modelarstwa - PancernyKlin.pl

Pełna wersja: Resicast Nowości/Recenzje
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Na początek opis zestawu wnętrza do modelu M4A4 z Tasca.

Resicast 35.1213 Sherman M4A4 75mm Interior

Pudło :)

[Obrazek: ab2.jpg]

W środku znajdziemy ok 170 części odlanych z żywicy, 2 blaszki fototrawione, 2 przezroczyste szkła do lamp.
Odlewy bardzo ładnie odlane.
Kanały wlewowe bardzo sensownie zaprojektowanie.
Nie tak jak w przypadku wnętrza CMK, gdzie trzeba było bardzo uważać przy nie których elementach żeby ich nie zniszczyć podczas usuwania wlewek.

26 stronicowa instrukcja montażu

[Obrazek: ab17.jpg]

Wieża wraz z osłoną łożyska wieży i podłogą.

[Obrazek: ab3.jpg]

[Obrazek: ab4.jpg]

[Obrazek: ab5.jpg]

[Obrazek: ab6.jpg]


Elementy fototrawione

[Obrazek: ab7.jpg]

Transmisja z osłoną wału napędowego, oraz ścianka działowa

[Obrazek: ab8.jpg]

[Obrazek: ab9.jpg]

Armata

[Obrazek: ab11.jpg]

Detale wnętrza

[Obrazek: ab10.jpg]

[Obrazek: ab12.jpg]

[Obrazek: ab13.jpg]

[Obrazek: ab14.jpg]

[Obrazek: ab15.jpg]

[Obrazek: ab16.jpg]


Resicastowi się zapomniało zrobić w wieży pistal-port.
Który trzeba zrobić samemu, lub dokleić z modelu.
Brakuje klina zamka armaty.

Jeszcze jedna drobna uwaga.
Robiąc np, wczesnego M4A4 pojemnik może być nie opancerzony i nie trzeba nic przerabiać.
Robiąc już późny model M4A4 trzeba już przerobić pojemnik na opancerzony.

I ma to wyglądać mniej więcej tak jak tutaj.

[Obrazek: Photo67-1.jpg]

Zdjęcie pochodzi z Tankograd Technical Manual Series Mo.6001 M4/M4A1 Sherman

--------------------------------------------------------------


Teraz silnik

Resicast - M4A4 Chrysler Multibank engine - 35.269 i M4A4 Chrysler Multibank late engine bay - 35.270.



Przedział silnika – 35.270

[Obrazek: Photo0006.jpg]

Instrukcja montażu

[Obrazek: Photo010.jpg]


[Obrazek: Photo0011.jpg]

W skład zestawu wchodzi blaszka foto trawiona

[Obrazek: Photo0007-1.jpg]

Oraz części żywiczne

[Obrazek: IMG_4530.jpg]

[Obrazek: IMG_4531.jpg]

[Obrazek: Photo0008-1.jpg]

[Obrazek: Photo0009.jpg]




Silnik – 35.269

[Obrazek: Photo02-3.jpg]

Instrukcja

[Obrazek: Photo0013.jpg]

Żywica

Blok silnika

[Obrazek: IMG_4538.jpg]

Chłodnica + detale silnika

[Obrazek: IMG_4541.jpg]

[Obrazek: Photo0014.jpg]

[Obrazek: Photo0015.jpg]

[Obrazek: Photo0016.jpg]

Drobnica

[Obrazek: IMG_4545.jpg]

[Obrazek: IMG_4568.jpg]

[Obrazek: IMG_4565.jpg]




Oraz skany instrukcji montażu.

[Obrazek: Photo01-2.jpg]

http://img.photobucket.com/albums/v19/bi...to02-4.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v19/bi...to03-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v19/bi...to04-1.jpg




[Obrazek: Photo05.jpg]

http://img.photobucket.com/albums/v19/bi...to06-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v19/bi...hoto07.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v19/bi...hoto08.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v19/bi...hoto09.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v19/bi...hoto10.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v19/bi...hoto11.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v19/bi...hoto12.jpg


Oba zestawy odlane na bardzo ładnie. Instrukcje montażu bardzo czytelnie wykonane.
Dodatkowo w instrukcjach zamieszczono zdjęcia i rysunki komory silnika oraz samego silnika z instrukcji obsługi Shermana M4A4.

Jedynym wielkim złem tego zestawu jest cena.
Silnik ok 35 funtów. Przedział silnika niecałe 15 funtów.
Ale warto.



Pozdrawiam
Jacek
Piękna rzecz. Ten zestaw wnętrza to chyba widziałem za 80 euro.
Witam.

Oto jeden z najnowszych zestawów firmy Resicast.

Windsor Carrier, nr kat - 35.1212

[Obrazek: 5885.jpg]

W sporym kartonowym pudełku znajdują się części żywiczne, blaszka z elementami foto-trawionymi, oraz instrukcja montażu.

[Obrazek: 5896.jpg]

Instrukcja montażu


[Obrazek: IMG.jpg]

[Obrazek: IMG_0001.jpg]

[Obrazek: IMG_0002.jpg]

[Obrazek: IMG_0003.jpg]

[Obrazek: IMG_0004.jpg]

[Obrazek: IMG_0005.jpg]

[Obrazek: IMG_0006.jpg]

[Obrazek: IMG_0007.jpg]

[Obrazek: IMG_0008.jpg]



Blaszka z elementami foto-trawionymi.

[Obrazek: 5894.jpg]

Kadłub

[Obrazek: 5899.jpg]

[Obrazek: 5901.jpg]

[Obrazek: 5906.jpg]

Boczne burty kadłuba

[Obrazek: 5909.jpg]

Osłona silnika

[Obrazek: 5945.jpg]

[Obrazek: 5941.jpg]

[Obrazek: 5939.jpg]


Przednia płyta kadłuba

[Obrazek: 5954.jpg]

[Obrazek: 5951.jpg]

[Obrazek: 5948.jpg]

Ścianka oddzielająca przedział kierowcy od chłodnicy.

[Obrazek: 5960.jpg]

[Obrazek: 5959.jpg]

Dwie wersje (wczesna i późna ) tylnej ścianki osłaniającej oś z tyłu kadłuba.

[Obrazek: 5962.jpg]

[Obrazek: 5966.jpg]

[Obrazek: 5967.jpg]


[Obrazek: 5972.jpg]

Górna płyta kadłuba, która znajduje sięz przodu kadłuba

[Obrazek: 5976.jpg]

Koła

[Obrazek: 5991.jpg]

[Obrazek: 6034.jpg]

I drobnica

[Obrazek: 5995.jpg]

[Obrazek: 6022.jpg]

[Obrazek: 6033.jpg]

Błotniki - dwie wersje, wczesna i późna

[Obrazek: 6025.jpg]

[Obrazek: 6027.jpg]

Fotele oraz zbiorniki paliwa

[Obrazek: 6029.jpg]


Oraz gąsienice

[Obrazek: 5918-1.jpg]

[Obrazek: 5921-1.jpg]

[Obrazek: 5923-1.jpg]


Małe podsumowanie.
Jakość odlewów jak zawsze na najwyższym poziomie. Jak na razie błędów nie znalazłem.
Jedynie do czego bym się czepił, to że nie ma w zestawie późnych kółek podtrzymujących gąsienice.

Jest to bardzo piękny zestaw, ale niestety ma jedną wadę a mianowicie cena - 99 €
Ale wart jest on tej ceny.

No i na koniec najważniejsze, to że Windsor Carriersy były na stanie 9 Batalionu Strzelców Flandryjskich oraz 3 Brygady Strzelców z 1.Dyw.Pancernej, gen Maczka. :duzyusmiech:


Pozdrawiam
Jacek
Dwa nowe zestawy.

35.2336 - 6.pdr Stowage for Windsor Carrier.

[Obrazek: 9324.jpg]

Instrukcja

[Obrazek: IMG-2.jpg]

[Obrazek: 0001-1.jpg]


Klamoty

[Obrazek: 9325.jpg]

[Obrazek: 9326.jpg]

[Obrazek: 9332.jpg]

[Obrazek: 9335.jpg]


35.2288 UK Tank accessories No.2

[Obrazek: 9338.jpg]


[Obrazek: 9344.jpg]

[Obrazek: 9348.jpg]

[Obrazek: 9355.jpg]



Pozdrawiam
Jacek
35.1181 - 6 pounder infantry late war anti-tank gun

[Obrazek: mQUZO.jpg]

Instrukcja montażu

[Obrazek: aSfSB.jpg]

[Obrazek: n1Z83.jpg]

[Obrazek: FyeJV.jpg]

[Obrazek: CmVfX.jpg]

[Obrazek: M2mkM.jpg]

[Obrazek: okbP2.jpg]

[Obrazek: 9fA56.jpg]

[Obrazek: OOYNT.jpg]

[Obrazek: N6Dap.jpg]

[Obrazek: RFqJu.jpg]


Zawartość pudełka


[Obrazek: 12KXO.jpg]


Skrzynki amunicyjne

[Obrazek: VWMbb.jpg]

[Obrazek: rMhlh.jpg]


Amunicja 6 pdr

[Obrazek: VoPKy.jpg]


Oś + koła


[Obrazek: 6R4mz.jpg]

[Obrazek: PJzJx.jpg]

[Obrazek: mPT5l.jpg]

[Obrazek: cV7Vy.jpg]


Elementy osłony działa

[Obrazek: rLga9.jpg]

[Obrazek: xcIov.jpg]

[Obrazek: LJfK0.jpg]

[Obrazek: nT0Qq.jpg]

[Obrazek: 9odrn.jpg]

[Obrazek: ErwOD.jpg]


Drobnica


[Obrazek: jxWcz.jpg]

[Obrazek: UoF6j.jpg]


Łoże działa, lufa + hamulec wylotowy

[Obrazek: aTVZm.jpg]


Blaszka foto-trawiona

[Obrazek: EqCEk.jpg]


Jakość wykonania elementów jak zwykle bardzo wysoka.
Całość zapakowane w solidne kartonowe pudełko.

Prawie kompletny zestaw Big Grin
( brakuje tylko silnika do Windsor Cariersa )

[Obrazek: G2cU8.jpg]

I malowanie w jakim będzie

[Obrazek: wB7Wl.jpg]


Dystrybutorem wyrobów Resicastu na Polskę jest firma Sahara Hobby.
http://www.saharahobby.pl/

Dziękuję za sprowadzenie 6 funtówki.


Pozdrawiam
Jacek
35.2268 - Ford V8 engine for Carriers Mk.I

[Obrazek: 7-2.jpg]


Instrukcja montażu

[Obrazek: 1-5.jpg]

[Obrazek: 2-3.jpg]

[Obrazek: 3-3.jpg]

[Obrazek: 4-2.jpg]

[Obrazek: 5-1.jpg]

[Obrazek: 6-1.jpg]


Oraz zawartość pudełka

[Obrazek: 4624-1.jpg]

[Obrazek: 4562-2.jpg]

[Obrazek: 4618.jpg]

[Obrazek: 4612-1.jpg]

[Obrazek: 4607-1.jpg]

[Obrazek: 4586.jpg]

[Obrazek: I4573-1.jpg]


Całość zapakowane w solidne kartonowe pudełko.
Wszystkie elementy wykonane na bardzo wysokim poziomie.


Pozdrawiam
Jacek
ResiCast 35.2349. 25pdr brass cartridges and resin shells - 1/35.


[Obrazek: IMG1.jpg]


Instrukcja


[Obrazek: IMG0003.jpg]


Amunicja


[Obrazek: IMG_0001-4.jpg]


[Obrazek: IMG_0002a.jpg]


[Obrazek: IMG_0002b.jpg]


Całość jak zwykle wykonana na wysokim poziomie.
Bardzo przydatny zestaw dla modelarzy, którzy mają w swoich planach 25 funtówkę lub Sextona Wink


Dystrybutorem wyrobów Resicastu na Polskę jest firma Sahara Hobby.
http://www.saharahobby.pl/



Pozdrawiam
Jacek
A ja wciepnę łyżkę dziegciu do tego Jackowego miodu Wink

Moja dziewczyna postanowiła zrobić mi niespodziankę i kupiła mi zestaw umożliwiający wykonanie skręconych kół do Staghounda 35.2303. W woreczku znajdujemy 3 części z żywicy. Oś to lekko przerobiony klon zestawowych części B2, B3, D44 i D4. Modyfikacja polega na dodaniu na końcach zespołu B6/B7 dwóch prawie okrągłych sfer, które umożliwiają obrót piasty. Zgrzytem są widoczne linie łączenia B2 i B3 (niezaszpachlowana matka...) i krzywo wklejony element D44. Piasty to też przerobione elementy z zestawu, wypełnione od środka w celu dopasowania do głowic. Brakuje jakiegokolwiek nacięcia lub płaszczyzny pozycjonującej, trzeba uważać, żeby drążek łączący koła wyszedł na odpowiednim poziomie względem D44. Klocek wlewowy umieszczony niezbyt mądrze, na kołnierzu z wzmocnieniami widoczny dokładnie od przodu...

Powyższe problemy to nie jest problem nie do przejścia, ale niestety jest jeszcze jeden zgrzyt - klonując zestawową część nie wzięto pod uwagę skurczu żywicy, co skutkuje krótszą o milimetr osią i uniemożliwia ustawienie kół równolegle...

Koniec końców, odciąłem głowice z żywicznej osi i, po podklejeniu półmilimetrową płytką po obu stronach, przykleiłem do plastikowych B2+B3 i dokleiłem żywiczne piasty.

Jeżeli ktoś by się zastanawiał nad dodaniem życia do swojego Staga, to ostrzegam przed tym, kiepskim i drogim, zestawem. Da się to zrobić samemu i to jeszcze koła będą się skręcać, a nie tylko będą zaklejone pod kątem.

Zdjęcia podmienię na lepsze przy najbliższej sesji.

[Obrazek: DSC02940.jpg]
[Obrazek: DSC02943.jpg]