07-03-2015, 16:14
Piotrek - ależ oczywiście
Generalnie (przypuszczam, że tak jak większość) staram się podpatrywać jakieś ciekawe rozwiązania/efekty/techniki u lepszych i przenosić je do swojego warsztatu i w mniejszym lub większym stopniu na model. Nie ukrywam, że tamta Panther'a była inspiracją, aczkolwiek nie jedyną i na dalsze etapy mam trochę inne pomysły 
Jacek - kibicuję :)
Krzysiek - mój sposób na drewno opisałem na mw, ale może komuś się przyda, więc tak, trzonki malowałem akrylami Vallejo. Wg mnie najlepszy efekt osiąga się malując krańce owych trzonków (i obszary tuż przy klamrach) ciemniejszymi kolorami i powoli rozjaśniając farbę koncentrować się na środku. W tym przypadku metodą prób i błędów doszedłem, że na bazę najlepiej nadają się kolory 821 i 921, przy czym dodając więcej 821 drewno jest bardziej wyblakłe, a 921 daje bardziej nasyconą barwę. Środkowe części rozjaśniałem dodając do ww kolorów 918, a końce przyciemniałem 822. Ważne żeby malować cienkim pędzlem, warstwami i pamiętać o jako takim rysunku słoi. Potem można jeszcze coś podkreślić olejami z white spiritem i ewentualnie przykurzyć pigmentami na koniec. Dokładniej chyba nie potrafię tego opisać
Kamil


Jacek - kibicuję :)
Krzysiek - mój sposób na drewno opisałem na mw, ale może komuś się przyda, więc tak, trzonki malowałem akrylami Vallejo. Wg mnie najlepszy efekt osiąga się malując krańce owych trzonków (i obszary tuż przy klamrach) ciemniejszymi kolorami i powoli rozjaśniając farbę koncentrować się na środku. W tym przypadku metodą prób i błędów doszedłem, że na bazę najlepiej nadają się kolory 821 i 921, przy czym dodając więcej 821 drewno jest bardziej wyblakłe, a 921 daje bardziej nasyconą barwę. Środkowe części rozjaśniałem dodając do ww kolorów 918, a końce przyciemniałem 822. Ważne żeby malować cienkim pędzlem, warstwami i pamiętać o jako takim rysunku słoi. Potem można jeszcze coś podkreślić olejami z white spiritem i ewentualnie przykurzyć pigmentami na koniec. Dokładniej chyba nie potrafię tego opisać

Kamil