Liczba postów: 442
Liczba wątków: 13
Dołączył: Jan 2013
Czy któryś z Kolegów natknął się na zdjęcie lub schemat podłączenia instalacji paliwowej dodatkowych zbiornikach przy czołgach KW-1 lub KW-2?
Chodzi o wczesne zbiorniki jak na poniższym zdjęciu:
![[Obrazek: kv_2_33.jpg]](http://beutepanzer.ru/Beutepanzer/su/kv/kv-2/kv_2_33.jpg)
źródło:
http://beutepanzer.ru/Beutepanzer/su/kv/kv-2/kv-2-2.htm
Pozdrawiam Olek
Liczba postów: 47
Liczba wątków: 6
Dołączył: Dec 2013
O ile wiem, te zbiorniki nie były połączone z instalacją. To tylko takie "karnistry" były.
Jeśli robisz ten konkretny pojazd to zwróć uwagę na jego "nietypowość"- belki przed włazem kierowcy, pod wieżą i po bokach kadłuba (choć tych ostatnich akurat na tym zdjęciu nie widać).
Liczba postów: 442
Liczba wątków: 13
Dołączył: Jan 2013
Dzięki za odpowiedź.
"Belkę" obok włazu kierowcy zauważyłem, to coś w ten deseń, ale co ciekawe bez wzmocnia przedniego pancerza:
![[Obrazek: Nqyb192tW8CtUvr1oqqUybuWTg2Dgy6JI8ychyJE...70-h505-no]](https://lh3.googleusercontent.com/Nqyb192tW8CtUvr1oqqUybuWTg2Dgy6JI8ychyJEJwqaBCI59_Yv1TasDYNbZWo1cLRdH6lPM3f365E90TuBgr4nItG5rEzeqfTk-tb7Fh49F37UIYwltnibImylS947IGS5QV3AaGYxAffiThmWoqehLwz6UasEuPGe_EwJlUP_VZurz399LvuGmq43rG4rPwSLIOTjaZqs3L1x9nIAl7KdgvKaKqKVOa3U_yOEFFEzjP5J1Dhp--WQDHY82hd3FkmoTQKV_b-xFmQN6Uiwlzu3F1WAEh2muanOL6mHJNkqQpaEDaPObXQYruCS3TRksEoMyfpAG4M8pkzcSwuGjSnww9FPjQtqmR0u3u52zfaSUP7zZZBtAHxx0qhl8LTAeRBzV952GsEa2XgePFejJsi979LkxKuxXCA0Uj8Yd-hN6VQCia0CXdOHigsW8wPQElJTOVSjvpK2p6wOzbMGMpMmxIa4BcnGcweZF7Q4AMrH8FELuX3d6lyKBk9_UVhGKMqdH8I2lSE5_wWafFKhGQijh3ZNZbVncj1Ro32O5E7kxkhpzTduLtJhl0vGxH6iN4KR=w470-h505-no)
Wzmocnienia przy kadłubie myślisz, że w tym stylu:
źródło obu szkiców / zdjęć: Wydawnictwo Militaria, 320 KW vol.3
No właśnie, jest sporo zdjęć KW-2 z dodatkowymi zbiornikami, ale zawsze pokazana jest prawa strona. Myślisz, że z lewej zbiorniki były rozmieszczone jak na szkicu ??
Pozdrawiam Olek
Liczba postów: 47
Liczba wątków: 6
Dołączył: Dec 2013
Zbiorniki z prawej na pewno komplet to 4 sztuki, natomiast z lewej to fakt, na fotach które widziałem nie ma więcej niż 3, ale obstawiam, że też jednak powinny być 4(tak jak na rysunku).
Co do belek to:
![[Obrazek: gallery_416.jpg]](http://taizy-spb.narod.ru/g400/gallery_416.jpg)
Spójż na czym stoi drugi facecik z lewej:
Jeszcze takie boczne (nie wiem tylko, czy to nie jest przeróbka- w sensie, czy niemcy nie postawili wieży KW2 na podwoziu KW1):
Źródła fotek:
http://army.lv/ru/kv-2/foto/631/371/1
http://taizy-spb.narod.ru/galereya5.html
oraz mój dysk.
Liczba postów: 442
Liczba wątków: 13
Dołączył: Jan 2013
Dzięki za linki, bardzo fajne fotki.
Co do zbiorników to chyba zasady nie było. Na tym zdjęciu widać że z prawej strony zbiornik był zamontowany a z lewej nie ma po nich śladu. Na modelu zrobię jak na szkicu, 4 mocowania z prawej i 3 z lewej strony, a ile samych zbiorników zamontuję to się jeszcze okaże.
Co do bocznego pancerza - tego dodatkowego. Może i Niemcy zakładali wieże od KW-2 na kadłub KW-1, ale wydaje mi się, że raczej KW-2 otrzymały dodatkowe płyty z boku kadłuba. Tu masz przykład identycznego pancerza bocznego jak na Twoim zdjęciu.
No nic, chyba już wiem w jakiej konfiguracji zrobię mój model
Pozdrawiam Olek
Liczba postów: 47
Liczba wątków: 6
Dołączył: Dec 2013
Co do tego czołgu na pierwszym zdięciu, to jest to dokładnie ten sam czołg co na pierwszych trzech moich. Upolowany przez niemców pod Taiszczem (przepraszam - nie mam pojęcia jak to się po polsku pisze
https://en.wikipedia.org/wiki/Taytsy )
Spójż na fotki i porównaj przstrzeliny na wieży
http://taizy-spb.narod.ru/galereya5.html
i punkt36:
http://kv1ehkranami.narod.ru/kv2.html
Na kilku fotach widać coś jakby właśnie te zbiorniki (ale niestety niewyraźnie), a na kilku zwisające z błotników taśmy, które mogły służyć do ich mocowania.
A drugi to ten sam co na moim ostatnim.
punkt44:
http://kv1ehkranami.narod.ru/kv2.html
Liczba postów: 22
Liczba wątków: 1
Dołączył: Sep 2014
Zbiorniki paliwa tak jak na schemacie na jednym 4 na drugim 3.Zbiorniki nie miały przewodów łączących.Służyły wyłącznie do transportu paliwa. Przelewać trzeba było ręcznie. Było ich przynajmniej kilka rodzajów.Co do tzw. belki to faktycznie częściej występuje na kw-1 model 1940 niż na kw-2 1940 . źródło - Neil Stokes KV technical historyk &variants
Liczba postów: 442
Liczba wątków: 13
Dołączył: Jan 2013
Dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc.
Wiem już co zrobię z modelem. Teraz muszę skompletować wszystkie zestawy. Znów z PZP wyjdzie model "na bogato"
Pozdrawiam Olek